lördag 17 december 2011

rosa+vintage=sant.















Hur många vinklar kan man fota ett klädesplagg ur? Ganska många tydligen.
 
Den här fantastiska skapelsen lyckades jag lägga vantarna på för några månader sedan. Och som om inte det vore nog fick jag till konststycket att köpa 4 klänningar och en kjol för under en 5-honka. Alla vintage. Gissa lyckan???
 
Första gången jag hade den här klänningen var i Tyskland när jag var där på tjänsteresa i början av november. Och sen blev det dags för finingen att luftas i onsdags när vi hade julbord och bowling med jobbet. Inte det bästa klädvalet när man bowlar men det spelade inte så stor roll. Jag och den andra kvinnan i vårt lag var glödheta med våra klot. Strikar och spärrar till höger och vänster. Vi var helgrymma. Och egentligen kan ingen av oss bowla alls bra. Jag har en teori om varför jag lyckades så bra. Den hypotesen ska jag presentera i nästa inlägg så får vi se om ni håller med om likheten.

Kram-
h.

4 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Snygg som attans. Jag är skitdålig på att hitta sådana fynd på loppis. Blir mest till hemmet.... Kramar Kicki

Anonym sa...

Som en dröm! Så fin, men det visste du väl att jag skulle tycka va?!
Kram Linda

Malin på pastill.nu sa...

Den är hur snygg som helst och du var skitsnygg i den!

Anonym sa...

Hallå! Brukar smita in här ibland och titta på alla fina bilder och ideér. Jag är däremot väldigt dålig på att lämna kommentarer. Men nu fick jag se en av de få lärare som jag minns med glädje från min studietid....A! Vilken klippa som gör allt för att lära sina elever allt på bästa sätt. Säger även som föregående..supersnygg!
God Jul! Anna Sunner